سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان زنجان

 

آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان زنجان برگزار شد در آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان زنجان ار برگزیدگان استانی جشنواره تقدیر به عمل آمد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی زنجان، عصر روز یک شنبه سی و یکم مرداد با حضور تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی و مسوولین و کتابداران کتابخانه های عمومی استان در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار و از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.
 
برگزاری نمایشگاه کتاب از کتابهای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی، قصه گویی در خصوص امام رضا(ع)، شعر خوانی و مولودی خوانی توسط یکی از مادحین شاخص استان، اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک تیپ مستقل 216 زرهی ارتش از جمله برنامه های جنبی این مراسم بود.
امیر علی نیک بخش مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم، ضمن تقدیر از اقدامات و تلاشهای مسوولین و کتابداران کتابخانه های عمومی به خاطر همکاری موثر در اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی، از همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی استان از جمله صدا و سیما، شرکت مخابرات و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان در برگزاری و اطلاع رسانی جشنواره قدردانی نمود.
وی با اشاره به حضور قابل توجه زنجانی ها در جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: زنجان پتانسیل و ظرفیت های فرهنگی خوبی دارد و حضور گسترده مردم استان زنجان در این جشنواره نویدبخش این موضوع است که می‌توان با داشتن برنامه‌ریزی مناسب در استان جشن کتاب گرفت زیرا استان زنجان همواره در زمینه کتابخانه‌سازی و کتابخوانی رتبه‌های برتر کشوری را داشته است.
نیک بخش سپس با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی از ده روز پیش از دهه کرامت آغاز شد و شرکت‌کنندگان برای شرکت در این جشنواره تا پایان تیر ماه فرصت داشتند تا آثار خود را ارسال کنند، افزود: این مسابقه در سه بخش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با کتاب‌های دوست مهربان کبوترها، اعترافات غلامان و امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برگزار شد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، با اعلام اینکه هشت‌هزار نفر از زنجان در مسابقه کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند، خاطرنشان کرد: هزار و300نفر در زمینه نقاشی، دو هزار و60نفر در بخش نوجوانان، دو هزار و 500نفر در بخش بزرگسالان و دوهزار و 270نفر در بخش خانوادگی جشنواره کتابخوانی رضوی استان زنجان شرکت کردند.
همچنین در این مراسم حجه الاسلام موسوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، ضمن قدردانی از کتابخانه های عمومی به خاطر برگزاری مسابقه کتابخوانی رضوی، اظهار داشت: هرگونه تلاش در راستای معرفی و تبیین فرهنگی و سیره رضوی قابل ستایش است و اقدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و نهادینه کردن فرهنگ و سیره رضوی در جامعه جای و تقدیر دارد.
موسوی در ادامه ضمن توصیه به مطالعه زندگانی ائمه معصومین، گفت: مطالعه و شناخت روشهای زندگانی ائمه معصومین (ع) راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات می باشد.
وی در پایان گوشه هایی از سیره رضوی و زندگانی امام رضا(ع) را برای حاضرین تشریح نمود.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از 36 برگزیده استانی، 8 کتابدار برگزیده استانی ، 8 کتابخانه عمومی فعال در برگزاری جشنواره و همچنین 3 دستگاه اجرایی به خاطر مشارکت فعال در معرفی و اطلاع رسانی برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی استان زنجان با اهدای لوح تقدیر و هدایای ویژه تجلیل به عمل آمده و به هرکدام از برگزیدگان نیز یک نسخه کتاب امام علی ابن موسی الرضا(ع) اهداء شدلازم به ذکر است که امیرحسین قاسملوی از اعضای کودک کتابخانه بصیرت نیز جزو برندگان این جشنواره بودند و تقدیر شدند
 

 




ادامه مطلب

[ چهارشنبه 95/6/17 ] [ 2:9 عصر ] [ بابایی ]