سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخشودگی جرایم دیرکردی

 

به اطلاع اعضای محترم می رساندجرایم

دیرکرد کلیه اعضاء کتابخانه‌های عمومی

که نسبت به بازگرداندن منابع کتابخانه تا پایان

ماه مبارک رمضان اقدام نمایند، مورد بخشودگی

قرار ‌می‌گیرد

 




ادامه مطلب

[ یکشنبه 95/3/23 ] [ 6:0 عصر ] [ بابایی ]

نمایشگاه صنایع دستی

 

 

به مناسبت روز صنایع دستی ،نمایشگاه صنایع دستی روزهای 18 الی 20خردادماه در کتابخانه بصیرت برگزار شد.

در این نمایشگاه به همراه نمایش کاردستی های تهیه شده توسط تعدادی از اعضای کتابخانه ،به منظور ترویج

فرهنگ مطالعه و کتابخوانی چند عنوان کتاب نیز با موضوع صنایع دستی معرفی شد.




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 95/3/20 ] [ 11:7 صبح ] [ بابایی ]

نشست کتابخوان خردادماه

 

  *کتاب: قصه های مجید   

* نویسنده:   هوشنگ مرادی کرمانی                 

* معرفی‌کننده: مهدیه حاتمی 

* ناشر:معین 

* سال نشر:  1380

*موضوع:تلاش و کوشش

متن معرفی:

«قصه های مجید» برگرفته از زندگی نوجوان کرمانی به نام مجید است که با از دست دادن پدر و مادرش با "بی بی"، مادربزرگش زندگی می کند.


آنان با حقوق بازنشستگی پدربزرگ روزگار می گذرانند ولی بی بی با بافتن ژاکت و فروش آنها و مجید با کار در نانوایی در بعد از ظهرها و ایام تابستان کمک خرج خانه هستند قصه های مجید در واقع اشاره ای به گوشه هایی از زندگی نوجوانی آقای مرادی کرمانی "نویسنده" است او در برخی درس ها ضعیف است ولی انشا خوب می نوشت و آرزو داشت روزی نویسنده شود.

او زیاد کتاب می خواند و عاشق فیلم و بازیگری است،‌اما به دلیل وضعیت  نامناسب مالی و نبود پدر و مادر، حامی برای رشد ندارد.

همه این موارد همراه با شیرینکاری های او دستمایه ای برای خلق قصه های مجید است داستان ها از طنز خوبی برخورد دارند که با نثر عامیانه و زبانی صمیمی به دل بنشیند.

نوجوانان با خواندن این اثر متوجه می شوند که حتی مسائلی مانند فقر و یتیمی نمی تواند مانع انجام خیلی از کارها شود و آنان را با نوجوانی خودساخته و با اعتماد به نفس رو به رو می سازد که از پس خیلی از کارها بر میآید همچنین نویسنده با انتخاب زبان عامیانه به زنده کردن ویادآوری بسیاری از لغات نکته ها، اصلاح ها و ضرب المثل های شیرین و پرمعنای زبان فارسی کمک می کند.

«قصه های مجید» هم در یک جلد و هم به صورت پنج جلد جداگانه از انتشارات معین منتشر شده است نخستین جلد از این مجموعه در سال 1353 منتشر شده است و تاکنون بیست و هفت بار باز چاپ و از برخی از داستان های آن نیز مجموعه تلویزیونی به کارگردانی کیومرث پور احمد ساخته شده است.

«قصه های مجید» جوایزی از قبیل، کتاب برگزیده شورای کتاب کار کودک در سال 1362،1360 کتاب برگزیده سال 1364 کتاب برگزیده مجله سروش نوجوان 1367 و همچنین کیهان بچه ها در سال 1370، کتاب برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1368 را دریافت کرد.




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 95/3/20 ] [ 10:1 صبح ] [ بابایی ]

کسب رتبه پنجم کشوری کتابخانه های عمومی استان زنجان در بازدیدکارش

در بازدید و ارزیابی کارشناسان و مدیران معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، کتابخانه‌های عمومی استان زنجان رتبه پنجم کشوری را کسب نمودند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، کارشناسان و مدیران معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد به مدت سه روز از نهم الی یازدهم خرداد از تمامی کتابخانه های عمومی استان زنجان بازدید و از نزدیک فعالیتها و خدمات کتابخانه های عمومی استان را ارزیابی نمودند.
 
در این بازدید سه روزه که پنجاه و پنجمین سفر کارشناسان و مدیران معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد به کتابخانه‌های عمومی کشور بود، علاوه بر کارشناسان امور کتابخانه های نهاد، تعدادی از کارشناسان امور کتابخانه ها و منابع استانهای همجوار مثل همدان، آذربایجان شرقی قزوین و آذربایجان غربی نیز حضور داشتند.
 
در بازدید های انجام شده، در 7 گروه کارشناسی، وضعیت کیفی و کمی خدمات کتابخانه‌ها،اطلاع‌رسانی، منابع، تجهیزات، خدمات برای گروه‌های خاص، بخش کودک، ساختمان88  باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی استان مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
لازم به ذکر است نمره متوسط کشوری در بازدیدهای انجام شده در سطح کشور تاکنون 73 بوده و کتابخانه های عمومی استان در بازدید و ارزیابی انجام شده اخیر توسط کارشناسان و مدیران معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در مجموع به طور متوسط نمره 61/77 و رتبه پنجم کشوری در بین 23 استان بازدید شده را کسب نمودند.

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 95/3/20 ] [ 9:0 صبح ] [ بابایی ]

نورسیده ها

[ پنج شنبه 95/3/13 ] [ 9:37 صبح ] [ بابایی ]

فروش کتابهای جشنواره رضوی

 فروش کتابهای جشنواره رضوی

در کتابخانه عمومی بصیرت

 

    عنوان کتاب                                         قیمت 

دوست مهربان کبوترها                              15/000 ریال 

اعترافات غلامان                                      15/000 ریال 

امام علی بن موسی الرضا (ع)                   60/000 ریال 

 

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 95/3/13 ] [ 9:35 صبح ] [ بابایی ]

مسابقه کتابخوانی

 



به مناسبت دهه رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب:

مسابقه کتابخوانی

آینده زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) 

منبع مسابقه: کتاب تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات امام خمینی در نجف / تالیف اکبر فلاحی

مهلت ارسال : 30/03/1395

مبلغجایزه: به 5 نفر از برندگان کارت هدیه نقدی 200000 ریالی اهدا خواهد شد.

فرم مسابقه و کتاب را از کتابخانه دریافت نمایید.

 




ادامه مطلب

[ یکشنبه 95/3/9 ] [ 2:2 عصر ] [ بابایی ]

معرفی 5 کتابِ طرح «کتابخوان ماه» خرداد 1395

 
معرفی 5 کتابِ طرح «کتاب‌خوان ماه» خرداد 1395

 

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، «سوزان سرد» نوشته جواد افهمی، «مرگ از من فرار می‌کند» نوشته فرهاد خضری، «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و «رفتم بالا انار بود» سروده ناصر کشاورز در قالب سومین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه خرداد 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.<** ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[ شنبه 95/3/8 ] [ 1:0 عصر ] [ بابایی ]

دلنوشته های ظهور امام زمان (عج)

چند جمعه دیگر ...

دلنوشته های ظهور امام زمان (عج)

 

با رؤیای لحظه آمدنت، خیابان های انتظار را قدم می زنم. چشم های خسته ام، درد سالیان دراز سکوتت را و سالیان سرد نیامدنت را در این کوچه های مه آلود می گرید.

هفته ها می روند و می آیند و من در ثانیه ثانیه جمعه ها تحلیل می روم.

جمعه ها می روند و می آیند و انتظار، ققنوسی است که آتش خاکسترش را خاموشی نیست...

 

 




ادامه مطلب

[ دوشنبه 95/3/3 ] [ 11:44 صبح ] [ بابایی ]