سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان زنجان

همزمان با 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهداء

عضویت در کتابخانه های عمومی استان زنجان رایگان خواهد بود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند، سالروز بزرگداشت مقام شهداء و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین تکریم مقام شامخ شهدای گرانقدر، طرح عضویت رایگان عموم مردم استان در کتابخانه های عمومی استان زنجان اجرا می شود.

علاقمندان جهت عضویت و استفاده از خدمات و برنامه های کتابخانه ها با ارایه یک قطعه عکس به کتابخانه های عمومی استان مراجعه نمایند. 

شایان ذکر است تعداد 96 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در شهرها و روستاهای استان زنجان فعالیتها و برنامه های مختلف فرهنگی را برای اقشار مختلف مردم ارایه می نمایند.




ادامه مطلب

[ دوشنبه 97/12/20 ] [ 8:5 صبح ] [ بابایی ]

اهدای کتاب اهدای دانایی

 

در راستای ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه

نهمین دوره جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در استان زنجان برگزار می شود


در راستای ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ، نهمین دوره طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در اسفند ماه سالجاری در سطح استان زنجان اجرا می شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، امیر علی نیک بخش مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این خصوص اظهار داشت: در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، نهمین دوره جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» از اول اسفند لغایت پایان فروردین 1398 در کتابخانه های عمومی استان زنجان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ سازی در اهدای کتابهای مفید و بلا استفاده موجود در منازل و ادارات جهت استفاده کتابخوانان ، شهروندان و اعضای کتابخانه های عمومی، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ایجاد امکان دسترسی کتابخوانان و علاقمندان به کتاب و منابع خواندنی از اهداف طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» می باشد.

نیک بخش در ادامه گفت: در این طرح مردم خیّر و فرهنگ دوست استان می توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه ها سهیم باشند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در خصوص نحوه اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی نیز گفت: علاقمندان می توانند جهت اهدای کتابهای مازاد و بلا استفاده خود به یکی از کتابخانه های عمومی محل سکونت خود و یا به اداره کل کتابخانه های عمومی و ادارات کتابخانه های شهرستانهای تابعه مراجعه نموده و نسبت به اهدای کتابهای مورد نظر خود اقدام و یا با شماره های  33471613     و 33462917 داخلی (30 )تماس حاصل فرمایند.

همچنین شهروندان محترم می توانند نشانی و شماره تماس خود را به سامانه پیامکی اداره کل کتابخانه های عمومی استان 30009900096666 ارسال نمایند تا نسبت به دریافت کتابها توسط کتابخانه های عمومی استان اقدام شود.

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون در 8 دوره اجرای این طرح در استان زنجان توفیقات خوبی در فرهنگ‌سازی اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی حاصل شده و طی آن 376 هزار نسخه از کتاب‌های شهروندان محترم و اقشار مختلف مردم و نیز ناشران، نویسندگان و سازمان‌های دولتی به کتابخانه‌‌های عمومی استان اهدا شده و دراختیار کتابخوانان و اعضای کتابخانه های عمومی قرار گرفته است.

 




ادامه مطلب

[ شنبه 97/12/18 ] [ 9:21 صبح ] [ بابایی ]

معرفی کتاب

معرفی کتاب «چگونه پدر و مادر خود را تربیت کنیم» ­  

کتاب «چگونه پدر و مادر خود را تربیت کنیم» داستان پسری است به نام لویی که از دست پدر و مادرش که با دیگران رقابت و چشم و هم‌چشمی می‌کنند به ستوه آمده است. نقل مکان به محل جدید و مدرسه تازه، پدر و مادر لویی را به والدینی رقابتی تبدیل کرده است. آن‌ها از لویی و برادرش الیوت می‌خواهند که بعد از مدرسه با شرکت در کلاس‌ها و فعالیت‌های فوق‌برنامه رفتاری مشابه کودکان همسایه داشته باشند تا از قافله پیشرفت عقب نمانند.

لویی که شوخ‌طبع است و می‌خواهد کمدین شود با پدر و مادرش مشکل پیدا می‌کند تا این‌که در کلاس آموزش بازیگری با دختری به نام مدی آشنا می‌شود. مدی ادعا می‌کند با به کار گرفتن روشی بی‌نظیر توانسته است پدر و مادرش را به گونه‌ای تربیت کند که دست از سر او بردارند و مدی را به حال خود رها کنند؛ اما آیا لویی واقعاً می‌خواهد از جانب پدر و مادرش نادیده گرفته شود؟

نویسنده توانسته است با زبان طنز، ویژگی‌های شخصیت‌های داستان را به خوبی به تصویر بکشد. کتاب نگاهی نقادانه به رفتار تربیتی خانواده‌ها دارد و پدر و مادرها هم از خواندن این کتاب، بسیار خواهند آموخت. رفتار پدر و مادرهای این کتاب برای خواننده ملموس و باورپذیر است و نویسنده به صورتی غیرمستقیم شیوههای تربیتی جاه‌طلبانه و توام با فشار والدین را زیر سؤال می‌برد.

خواننده ایرانی نیز می‌تواند با این کتاب و شخصیت‌های آن هم‌ذات‌پنداری کند چرا که همه ما با پدر و مادرهایی مواجه هستیم که آرزوهای دست نیافته خود را در آینده فرزندانشان جست‌وجو می‌کنند. آن‌ها اوقات فراغت فرزندانشان را با کلاس‌های تقویتی، تست درسی و ... پر می‌کنند و همراه با نظام آموزشی رقابت‌گرا آنان را از حق شاد بودن و لذت‌های دوره کودکی محروم می‌کنند.

درباره‌ نویسنده و کتاب چگونه پدر و مادر خود را تربیت کنیم

پیت جانسون نویسنده کودک و نوجوان انگلیسی، متولد 1965 میلادی است. او تاکنون بیش از چهل کتاب نوشته است و در سنت‌آلبانس، واقع در جنوب انگلستان، زندگی می‌کند. کتاب‌های این نویسنده طرفداران زیادی دارد و کتاب چگونه پدر و مادر خود را تربیت کنیم تاکنون به بیش از بیست زبان ترجمه شده است؛ کتابی که خواننده را به قاه‌قاه خندیدن وامی‌دارد.

صد و یک سگ خال‌دار اثر دودی اسمیت رمان مورد علاقه‌ پیت جانسون است. او می‌گوید نوشتن را نخستین بار با نام‌های به دودی اسمیت شروع کرده است و خانم اسمیت با پاسخ به نامه‌اش اولین کسی بوده که ایده نویسنده شدن را در ذهن پیت جانسون پرورانده است.

 

برشی از کتاب:

همین تازگی مدرسه­ جدیدم را شروع کرده‌­ام. مدرسه­‌ای می­‌گویم و مدرسه­‌ای می‌­شنوی. همین­‌قدر بگویم که این­جا پر است از خرخوان‌­ترین آدم­‌هایی که توی عمرم دیده­‌ام. از آن طرف هم بابا و مامانم ویرِ درس و مشق و تست­زنی و کلاس­‌های فوق‌­برنامه برای من گرفته­‌اند. واقعاً برایم کابوس شده. باز جای شکرش باقی است که دوست جدیدم، مدی، کمک می‌­کند. مدی می­‌گوید بابا و مامان خودش هم این­جوری بوده‌­اند تا بالاخره توانسته تربیت‌شان کند. راستش تمام پدر و مادرها باید تربیت بشوند. مدی توی این کار خیلی وارد است.

باورتان نمی‌شود چقدر از پا گذاشتن توی این مدرسه چندشم می‌شود. مخصوصاً‌ روزهای دوشنبه. برای اینکه به خودم حال بدهم، آهنگ کریسمس مبارک را با سوت می‌زنم یا از این‌‌جور کارهای مسخره. بعد به کلاس درس ثابت‌مان می‌روم و آنجاست که باز با قیافه‌ی وُرمولد پیر روبه‌رو می‌شوم. همین که چشمش به من می‌افتد، لبش عین یک ساندویچ بیات چروک می‌افتد. آخر چرا من نباید یک معلم شادتر و باحال‌تر داشته باشم؟ یکی مثل جک، قاتل زنجیره‌ای!

... من می­‌خواهم کمدین بشوم. می­‌دانید، آدم اراده کند، می­‌تواند. خلاصه، من فقط در یک چیز خوبم و آن هم خنداندن آدم­‌هاست.

بعد از مدرسه به خانه برگشتم تا باز یک شب عالی را در بازداشت خانگی بگذرانم. با این پدر و مادر چه کار کنم؟ روز به روز بدتر می‌­شوند. چه می­‌شد یک سرگرمی دیگر برای خودشان پیدا می­‌کردند و دست از سر من برمی­‌داشتند؟

 

اولین روزِ تمام‌وقت تربیت پدر و مادر. تصمیم گرفته‌­ام دوره را فشرده برگزار کنم، چون خیلی دوست دارم زودتر کلک کار کنده شود.

 

 




ادامه مطلب

[ سه شنبه 97/12/14 ] [ 2:16 عصر ] [ بابایی ]

حدیث

 

Related image

«لا ینال شفاعتی من اخر الصلوة بعد وقتها»

کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید. حضرت محمد (ص)




ادامه مطلب

[ سه شنبه 97/12/14 ] [ 2:0 عصر ] [ بابایی ]