سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین نشست کتابخوان

اولین نشست کتابخوان در کتابخانه بصیرت برگزار شد.

در این نشست کتابهای ذیل معرفی شدند:

1-کتاب ثمره تلاش توسط مسئول کتابخانه

2-کتاب اولین قلک من توسط حدیثه حاتمی-عضو کتابخانه

3-کتاب جک و لوبیای سحرآمیز توسط ثنا نورمحمدی-عضو کتابخانه

4- کتاب قصه های مهتاب توسط فاطمه قاسملوی-عضو کتابخانه

5-کتاب سبزک کجایی توسط فاطمه حاتمی-عضو کتابخانه

6-کتاب عصر یخبندان توسط لیلا توشه-عضو کتابخانه

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 95/2/23 ] [ 9:23 صبح ] [ بابایی ]

جشنوارة بین المللی امام رضا (علیه السلام)




 

همزمان با سراسر کشور و در ایام دهه کرامت جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان نیز برگزار می شود  

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، جشنوارة کتابخوانی رضوی هرساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
 هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است؛ مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) می‌باشد.
نخستین ویژگی جشنواره این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها یک کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد، امسال پس از بررسی‌های انجام شده، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند. این آثار عبارت است از: کتاب «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ کتاب «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(برای جوانان و بزرگسالان).
 
کار توزیع کتاب‌های جشنواره در کتابخانة های عمومی نهادی و مشارکتی سراسر کشور آغاز شده است.
 شایان ذکر است، هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود 65 درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت؛ همچنین فایل PDF کتاب‌ها نیز به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.<** ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[ چهارشنبه 95/2/8 ] [ 9:8 صبح ] [ بابایی ]

معرفی 4 کتابِ طرح «کتابخوان ماه» اردیبهشت 1395

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب‌های «هم روزنامه هم کلوچه»، «آنک آن یتیم نظر کرده»، «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد علیه السلام)» را در قالب دومین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه اردیبهشت 95 معرفی کرد.


در این طرح ابتدا برای هر ماه 4 عنوان کتاب از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی کتاب‌ها مرتفع شود.

گفتنی است در این طرح هر ماه 4 کتاب در موضوعات عمومی از سوی نهاد ارائه می‌شود؛ معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان،‌کتاب‌خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود. هرچند در هر ماه 4 کتاب معرفی می‌شود،‌ اما تبلیغ و ترویج این کتاب‌ها تا پایان سال ادامه دارد و مجموعاً در طول سال جاری به لطف خدا 50 کتاب تبلیغ و ترویج خواهد شد.

 

خلاصه‌ای از معرفی کتاب‌های کتاب‌خوان اردیبهشت‌ماه 1395 <** ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[ سه شنبه 95/2/7 ] [ 4:0 عصر ] [ بابایی ]